Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(129)
Katalog zbiorów
(86)
Forma i typ
E-booki
(129)
Książki
(85)
Publikacje popularnonaukowe
(76)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje informacyjne
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(80)
wypożyczone
(6)
Placówka
Poczytalnia-Oddział dla dorosłych
(83)
Poczytalnia-Oddział dla dzieci i młodzieży
(3)
Autor
Śliwerski Bogusław
(6)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(4)
Gajdzica Zenon
(4)
Grzybowski Przemysław Paweł
(4)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(4)
Chybicka Aneta
(3)
Drała Dorota
(3)
Dzierżanowski Jerzy
(3)
Gajda Janusz
(3)
Janiuk Ewa
(3)
Kierczak Urszula
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Stasica Jadwiga
(3)
Winczura Barbara
(3)
Święcicka Joanna
(3)
Banasiewicz-Tenerowicz Aleksandra
(2)
Bernasiewicz Maciej
(2)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Fuks Agata
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Jodłowska Bogusława
(2)
Kaczmarek Bogusława Beata
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Kowalewska Barbara
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Melosik Zbyszko
(2)
Midro Alina Teresa
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Mędak Stanisław
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Olszówka Piotr (1970- )
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Starzomska Małgorzata
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Wosik-Kawala Danuta
(2)
Adamek Irena
(1)
Adrjan Beata
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarski Leszek
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Borowska-Beszta Beata
(1)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bąkowicz Katarzyna
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cabalski Marian
(1)
Chmielewska-Długosz Agnieszka
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Cytowska Beata
(1)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czykwin Elżbieta
(1)
Dembiński Andrzej
(1)
Dernowska doktor Urszula
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Domeradzka-Kowalkowska Joanna
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dudak Anna
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dyrda Beata
(1)
Dziwisz Paweł
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Frania Monika
(1)
Fudali Robert
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gierlich Regina
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grulkowski Bronisław
(1)
Grzegorz Całek
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hajduk Edward
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Hoffmann Beata
(1)
Huk Tomasz
(1)
Hłobił Agnieszka
(1)
Janczewski Michał
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kapłon Małgorzata
(1)
Karpińska-Szaj Katarzyna (1964- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(120)
2000 - 2009
(87)
Okres powstania dzieła
2001-
(65)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(215)
Język
polski
(215)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Dorośli
(4)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Edukatorzy kulturalni
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(1)
Temat
Nauczanie
(13)
Metodologia
(10)
Rozwój psychiczny
(9)
Dziecko autystyczne
(8)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(8)
Rehabilitacja medyczna
(7)
Dziecko
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(6)
Niepełnosprawni
(5)
Pedagogika
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Wychowanie
(5)
Autyzm
(4)
Kształcenie
(4)
Mowa
(4)
Dorosłość
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Integracja społeczna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Korekcja mowy
(3)
Kultura
(3)
Leczenie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Pediatria
(3)
Rodzina
(3)
Szkolnictwo
(3)
Więźniowie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zapobieganie
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby ludzi
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Edukacja medialna
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Jakość życia
(2)
Język polski
(2)
Kultura masowa
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niepłodność
(2)
Organizacja
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Zwalczanie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
Adopcja
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Arteterapia
(1)
Atopowe zapalenie skóry
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania porównawcze
(1)
Biografistyka
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Choroby dziedziczne u dzieci
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyberpsychologia
(1)
Czytanie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dzieci niepełnosprawne
(1)
Dzieci niepełnosprawne słuchowo
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Etnografia
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Genetycy
(1)
Genetyka
(1)
Godność ludzka
(1)
Głusi
(1)
Innowacje
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Jezyki żywe
(1)
Jąkanie
(1)
Języki
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kryminalistyka
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Europa
(1)
Hiszpania
(1)
Rosja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Podręcznik
(12)
Raport z badań
(4)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(55)
Socjologia i społeczeństwo
(26)
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(17)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
215 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dotyczy edukacji kulturalnej pojmowanej jako edukacja w kulturze przez kulturę i do kultury. Aktualnie podkreśla się istotną rolę tego rodzaju oddziaływań edukacyjnych ze względu na to, iż służą one nie tylko indywidualnemu rozwojowi człowieka oraz przygotowywaniu go do uczestniczenia w kulturze, lecz także mogą sięgać poza wymiar jednostkowy, odpowiadając na określone potrzeby ponadindywidualne i przyczyniając się do zmiany świata społecznego oraz jego demokratyzacji. Książka opiera się na wynikach badań zrealizowanych w ramach pierwszej edycji programu Narodowego Centrum Kultury Bardzo Młoda Kultura (2016-2018) na terenie województwa lubuskiego. Jej celem jest ukazanie edukacji kulturalnej z perspektywy osób w nią zaangażowanych edukatorów działających w ramach różnych sektorów: publicznego, prywatnego i non profit; ulokowanych w obszarze oświaty, kultury i na ich styku; pokazanie kim są edukatorzy kulturalni, jak pojmują i realizują edukację kulturalną, jakie są uwarunkowania ich działań, co je ogranicza, a co jest ich potencjałem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z radością oddajemy do rąk Czytelników książkę, która w wielu szczegółowych kwestiach przybliża nas do granicy zrozumienia autyzmu. Przybliża do niej, ale jej nie przekracza. Prezentowane artykuły ukazują obecny stan wiedzy, prowadzone badania, jak i hipotezy potrzebujące weryfikacji w wielu wąskich zagadnieniach związanych ze spektrum autystycznym. Zagadnienia te mogą zainteresować nie tylko teoretyków, ale także diagnostów, terapeutów czy rodziców dzieci dotkniętych autyzmem. Świadomym zamierzeniem redaktorskim było pozostawienie Autorom swobody co do wyboru formularza czy struktury tekstów. Stąd niektóre z artykułów mają charakter przeglądowy, inne zaś oparte są na własnych badaniach.
Agata Gruna-Ożarowska: Umysł niewspółodczuwający. Neurobiologia autyzmu; Irena Dawidiuk: Wpływ diety na zachowania autystyczne. Czy taka interwencja jest możliwa?; Małgorzata Skórzyńska: wczesne diagnozowanie autyzmu-perspektywy i dylematy; Julia Urbaniak: To, co jest niewidoczne dla oczu. Prozopagnozja w diagnozie dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych; Katarzyna Markiewicz: Zmiany w rozwoju funkcji wykonawczych u dzieci autystycznych; Barbara Winczura: Zabawa jako komponent rozwoju teorii umysłu u dzieci z autyzmem; Jacek J. Błeszyński: Czy echolalia w autyzmie jest problemem komunikacyjnym?; Bogusława Beata Kaczmarek: Nie jak, dlaczego? O własnym języku dzieci z autyzmem; Elżbieta Maria Minczakiewicz: Śpiew i muzyka w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci z diagnozą autyzmu; Maria Piszczuk: Stosowanie narracji w terapii dzieci z autyzmem; Alina Czapiga: Model rozwoju w autyzmie i zaburzenia współwystępujące z autyzmem; Beata Płażewska: Dylematy diagnostyczne związane z występowaniem symptomów zaburzeń łączonych. Historia dwóch małych chłopców - długa podróż przez nieznane; Małgorzata Sekułowicz: Zrozumieć genialnych autystów - od Mozarta do Warhola; Aneta Kochanowicz: O zagrożonym prawie do życia dziecka z autyzmem - z perspektywy etycznej. [k]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla rodziców dzieci, u których zdiagnozowano atopowe zapalenie skóry. Pomoże dobrać odpowiednią dla malucha dietę i pielęgnację. Książka powstała z myślą o rodzicach i opiekunach małych atopików. Zawiera przystępny opis atopowego zapalenia skóry zarówno pod kątem aspektów alergologicznych, jak i kosmetologicznych. Atutem książki są przepisy kulinarne dla mam karmiących piersią będących na diecie eliminacyjnej oraz poruszenie psychologicznych aspektów AZS. Aleksandra Banasiewicz-Tenerowicz jest psychologiem oraz mamą małego atopika. Całość wywodu jest konsultowana przez specjalistów: pediatrę alergologa, kosmetologa i dietetyka. „Poradnik ten dedykuję rodzicom i ich maluchom oraz dorosłym borykającym się z AZS. Myślę też, że obecne tu dietetyczne przepisy mogą pomóc np. jakiemuś tacie w przyrządzeniu swojej żonie słodkiego prezentu, choćby szarlotki, tak jak robił to mój mąż, kiedy u synka rozpoznano AZS, a mnie bardzo brakowało słodyczy. Ze względu na dużą dostępność wiedzy na temat AZS zawarte w publikacji definicje i charakterystyka objawów zostały okrojone do niezbędnego minimum”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca poświęcona jest wielopłaszczyznowej analizie listów pożegnalnych osób, które popełniły samobójstwo. [...] jest oryginalnym i wartościowym źródłem wiedzy na temat okoliczności i decyzji samobójczej. Oparta na solidnej podbudowie teoretycznej i wzbogacona obszernym materiałem faktograficznym, może stanowić nieocenione źródło zarówno dla dalszych analiz empirycznych, jak i wiedzy niezbędnej do diagnozy grup wysokiego ryzyka zachowań suicydalnych, tzn. dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Z recenzji dr hab. prof. WŚ Ireny Pospiszyl W pierwszej części niniejszej książki podjęliśmy problem śmierci człowieka analizowany z punktu widzenia kryminalistyki, w drugiej zaś części zajęliśmy się próbą rekonstrukcji sytuacji poprzedzającej zamach samobójczy. W tym celu analizie poddajemy autentyczne zapisy listów samobójców, a także materiał uzupełniający zgromadzony w poszczególnych postępowaniach, czyli wypowiedzi rodziny zmarłego, znajomych czy nauczycieli. Na pierwszym etapie rozważań przeplatają się niejako naturalnie różne wątki, ponieważ równocześnie odwołujemy się do przykładów dotyczących zarówno zabójstw, jak i samobójstw. Jest to zabieg z góry zamierzony, a przemawiają za nim trzy ważne cele, które sobie stawiamy. Pierwszym z nich jest chęć ukazania rozległej problematyki procedur kryminalistycznych; adresujemy te informacje do policjantów, prawników, antropologów, pasjonatów kryminalistyki. Drugim celem jest chęć ukazania, jak trudno jednoznacznie orzekać o przyczynie śmierci, balansując między zbrodnią zabójstwa a popełnieniem samobójstwa. Mimo że areną naszego zainteresowania jest śmierć samobójcza, to nie sposób oddzielić tych dwóch nurtów rozważań. To właśnie omówienie zagadnień procedur i metodyki kryminalistyki ma na celu ukazanie Czytelnikom, jak wiele trudności przysparza zweryfikowanie wątpliwości, czy przyczyną śmierci człowieka była zbrodnia zabójstwa, czy raczej samobójstwo. Trzecim celem jest chęć przekazania bogatego materiału poglądowego poświęconego praktyce kryminalistycznej, który zdecydowanie rozrasta się wówczas, gdy ukazujemy zdarzenia wynikające z działania zbrodniczego i samounicestwienia. Pierwsza część opracowania ma na celu wprowadzenie Czytelnika w złożoną materię okoliczności śmierci samobójczej. Opracowanie pierwszej części monografii utrzymane zostało w charakterze informacyjnym, porządkującym terminologię, a także poglądowym, aby jednocześnie stanowiło swoistą podbudowę jakościowej analizy poszczególnych historii śmierci samobójczych. Analiza jakościowa i rekonstrukcja zdarzeń poprzedzających samobójczą śmierć człowieka stała się głównym zamierzeniem badawczym w drugiej części opracowania. Autorzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza praca ma na celu ukazanie roli edukacji (także edukacji dorosłych) w pokonywaniu kryzysu życiowego, jakim jest utrata wzroku, na przykładzie życia osoby ociemniałej. Dla mnie jako pedagoga, absolwentki Podyplomowego Studium Edukacji Dorosłych oraz Studiów Podyplomowych z Tyflopedagogiki, jest to szansa poznania czynników, które mogą mieć wpływ na podjęcie nauki przez osoby dorosłe, zwłaszcza osoby niepełnosprawne, wśród których tylko kilkanaście procent ma średnie lub wyższe wykształcenie, a wskaźnik bezrobocia jest bardzo wysoki. Coraz większa liczba niepełnosprawnych podejmuje naukę na poziomie pomaturalnym i wyższym, a każda z tych osób ma specyficzne i bardzo indywidualne potrzeby, uświadomienie i zrozumienie których pomoże w lepszej współpracy kadry uczącej i dorosłych uczniów niepełnosprawnych. Do niedawna większość osób niepełnosprawnych kończyła swoją edukację na poziomie szkoły zawodowej, nie mając możliwości dalszego kształcenia. Tym bardziej kategoria ?dorosłych uczniów niepełnosprawnych? jest nowym zjawiskiem dla specjalistów edukacji dorosłych. Badania biografii edukacyjnych dorosłych osób niepełnosprawnych pozwalają na poznanie biegu ludzkiej edukacji: etapów, genezy, motywacji, roli rodziny, szkoły i kształcenia poza instytucjami, skutków i wpływu na całość osobowości uczącego się oraz jego życiowy sukces. Biografia ukazuje jednostkę jako istotę edukującą się, dla której edukacja i uczenie się są pomocne w przezwyciężaniu kryzysu życiowego i stawaniu się ?bardziej człowiekiem?, z uwagi na to, że procesy edukacyjne związane z rozwojem wpisane są w istotę człowieczeństwa. Niniejsza praca jest również próbą przybliżenia sylwetki osoby, dla której edukacja jest celem życia. Pisząc biografię edukacyjną, chciałam pokazać Człowieka, pokazać więcej niż dwa wymiary, które dostrzega większość osób pełnosprawnych, myśląc o osobach niepełnosprawnych ? wymiar bohatera albo pacjenta. Chciałam pokazać osobę zaradną, ambitną, inteligentną, ciekawą świata i zarażoną bakcylem edukacji, który ? mam nadzieję ? jest nieuleczalny (por. Belzyt, 2002). Praca ta jest także w pewnej mierze próbą zmierzenia się z własnym doświadczeniem życiowym ? badaczki i wolontariuszki osoby niewidomej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy dydaktyki /Franciszek Bereźnicki - Wydanie III. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. - 466 stron ; 24 cm.
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego. Podręcznik ten powinien posiadać każdy dydaktyk-praktyk, jak i student kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest przewodnikiem metodologicznym dla studentów piszących pracę dyplomową i magisterską o charakterze empirycznym na kierunku studiów pedagogicznych, może być również wykorzystana na studiach psychologicznych i socjologicznych. W związku z nader rozległą problematyką metodologiczną badań pedagogicznych w książce ujęto podstawowe zagadnienia związane z pracami dyplomowymi. Treścią książki są następujące zagadnienia: - zadania i charakter pracy magisterskiej, - wybór tematów pracy magisterskiej, - zadania i tematyka seminarium magisterskiego, - sposoby analizy literatury przedmiotu, - ukazanie etapów procesu badawczego, - omówienie konstrukcji pracy magisterskiej z podaniem przykładów, - kryteria oceny prac magisterskich. Autor przedstawił sposób przygotowania pracy magisterskiej wypracowany na podstawie literatury metodologicznej i własnej praktyki pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepłodność w ujęciu bio-psycho-społecznym / Mariola Bidzan. - Wyd. 2. popr., rozsz. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. - 215 stron : ilustracje ; 24 cm.
Wyd. 1. pt.: Psychologiczne aspekty niepłodności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. wyd. 1.: Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem : teoria, metodyka, przykłady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym jądrem niniejszej publikacji jest koniunkcja dwóch słów: ?niepełnosprawność? i ?kultura?. Miałam nadzieję pokazać ową niepełnosprawność w wybranych dziedzinach kulturowego modelu niepełnosprawności opartego na historycznym uwikłaniu pojęć ?niepełnosprawność? i ?kultura?. O czym jest ta książka, podzielona na trzy rozdziały? Rozdział pierwszy obejmuje treści związane z relacją niepełnosprawności i kultury, a właściwie kultur. Ilustruje podejście wobec osób z niepełnosprawnością od czasów prehistorycznych do XX wieku. Celem rozdziału było szczegółowe omówienie treści związanych z pozycją osób z niepełnosprawnością i ich rodzin w kulturze z uwzględnieniem pozycji i działań wobec osób z niepełnosprawnością i ich rodzin w dwóch systemach totalitarnych: nazizmie i komunizmie. Koncentrowałam się na dostrzeganiu prawidłowości i relacji niepełnosprawności w kulturze na planie szerszym, dotyczącym kontynentów. Nie było moim zamiarem przedstawienie sytuacji w kulturze polskiej, ponieważ te dane są na bieżąco opracowywane i publikowane przez znakomitych polskich pedagogów specjalnych, m.in. W. Dykcika, M. Chodkowską, A. Krauzego, J. Kruk-Lasocką, S. Sadowską, A. Wojciechowskiego, F. Wojciechowskiego, M. Zaorską, T. Żółkowską, H. Żuraw i innych. Swoje analizy chronologiczne relacji niepełnosprawności i kultury związane z przedstawieniem sytuacji osób z niepełnosprawnością ograniczyłam do przybliżenia realiów poststalinowskiego Związku Radzieckiego. Rozdział drugi dotyczy kwestii związanych z kulturową i naukową reprezentacją niepełnosprawności i zaburzeń rozwoju. Szczególną uwagę poświęciłam założeniom i zakresowi semantycznemu wyrażenia ?kultura niepełnosprawności? oraz ewolucjom naukowym deskrypcji i definiowania zaburzeń rozwoju w sferze intelektualnej, sięgając do A.F. Tredgolda i jego definicji z 1908 roku, a kończąc na współczesnych definicjach niepełnosprawności intelektualnej spisanych przez R. Luckasson (1992, 2010) i zespół badaczy. Wskazane fenomeny w rozdziale drugim analizuję na tle pojęcia kultury, cytując literaturę specjalistyczną, antropologiczną, psychologiczną oraz pedagogiczną, w tym etnograficzne badania własne. W rozdziale trzecim omawiam współczesne koncepcje teoretyczne opisujące życie osób z zaburzeniami rozwoju i ich rodzin. Wybrane koncepcje zostały ? z wyjątkiem eugeniki oraz brokeringu kulturowego ? implementowane w Polsce. Rozdział ten stanowi przegląd założeń teoretycznych następujących koncepcji: eugeniki autorstwa F. Galtona, C. Davenporta, H. Goddarda oraz normalizacji N. Banka-Mikkelsona i B. Nirjego. Ponadto przedstawiam koncepcję waloryzacji roli społecznej W. Wolfensbergera i deinstytucjonalizacji dyskutowanej przez R. Schalocka, self-adwokaturę i koncepcję niezależnego życia zapoczątkowane przez E. Robertsa, koncepcję jakości życia autorstwa R. Schalocka oraz koncepcję brokeringu kulturowego M.A. Jezewski. Do rozdziału włączyłam również moją autorską koncepcję habilitacji kulturowej osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju, której szkicowe założenia opublikowałam w 2008 i 2010 rok
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mutyzm wybiórczy : poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów / Maria Bystrzanowska. - Wydanie IV poprawione i uzupełnione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2018. - 172 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książkę przeznaczono głównie dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, a także dla ich nauczycieli i specjalistów. W Polsce jest dostępnych niewiele pozycji, w których czytelnik znajdzie nowoczesne podejście do mutyzmu wybiórczego (MW). Angielska i amerykańska literatura nie jest dostępna dla wszystkich, dlatego też wielu rodziców, nauczycieli czy specjalistów wciąż uważa, że skoro dziecko rozmawia w domu, w szkole na przerwie czy w gabinecie, to na pewno nie ma żadnego zaburzenia. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla rodziców? To właśnie oni często zadają sobie pytanie, dlaczego moje dziecko, które w domu rozmawia i świetnie się bawi, po przekroczeniu progu przedszkola/szkoły milknie. Na początku trudno im to zaakceptować. Czasem słyszą uwagi typu: pewnie dziecko nie mówi, bo rodzice mu nie pozwalają, manipuluje otoczeniem, wybiera sobie osoby do rozmowy, nie lubi tej cioci czy nauczycielki. Rodzice z takimi komentarzami muszą się zmagać nie tylko w przedszkolu, szkole, u lekarza, ale i w rodzinie. Niestety, nawet rodzina nie rozumie problemów dziecka, uważa, że dziecko ma taką fanaberię. Wszyscy muszą zrozumieć istotę tego zaburzenia, żeby na co dzień nie szkodzić dziecku swoim zachowaniem, tylko go wspierać i pomagać. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla nauczycieli i specjalistów? Otóż jako osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą powinni znać niepokojące objawy, które sugerują nieprawidłowości w rozwoju. Muszą także zwracać uwagę na wszelkie zachowania, które nie są typowe. Z doświadczenia wiemy, że termin mutyzm wybiórczy jest czymś nowym nawet dla wielu specjalistów (psychiatrów, psychologów, logopedów, pedagogów), którzy do tej pory nie spotkali dziecka z taką diagnozą bądź nie potrafili właściwie sklasyfikować występujących u niego objawów. Diagnozując dziecko z MW, specjaliści powinni mieć wystarczającą wiedzę na temat istoty zaburzenia i samego przebiegu terapii. Ponadto niektórzy nauczyciele nie mogą zrozumieć, dlaczego uczeń na lekcji nie odpowiada na pytania, nie rozmawia z nauczycielami, z rówieśnikami, a czasem na przerwie buzia mu się nie zamyka. Twierdzą, że uczeń ten manipuluje otoczeniem i mówi tylko wtedy, kiedy chce lub gdy ma coś do przekazania, np.: jakby wiedział, to by odpowiedział.[opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej